AM 307 SOE Operation FLANK VII 2 Firecrest
Beskrivelse
Særmelding BBC "Blå stjernesafirer"Kode H (Harald) Bakkesginal: "L"
EUREKA: NA
GEE: NA
CON PAK M HD CRS SPD LAND . MERKNAD
17 3 700 360 130 06:02
17 3 06:32
Squad: RAF190
1: F/O BICKFORD C J Stirling IV EF244 G5-S
2: F/O PASSMORE R G N Stirling IV EF264 "O"
Out: 20.02.1945 20:41/21:00 - DROP 01:43/NC
- 1
- F/O Bickford C J Pilot
- F/O Davies J C Nav
- F/S Braos G J A/B
- F/S Newbury E H WOP
- Sgt Gilson D F/Eng
- F/L Davidson R G Airgunner
- 2
- F/O Passmore R G N Pilot
- F/O Pagliereo L Nav
- F/O Stevens R E A/B
- Sgt Reynolds E G Wop
- Sgt Ward E A/G
- Sgt Frost A D Airgunner
1. F/O Bickford sucessfully completed his mission. Over DZ one of his engines caught fire and he feathered it. The return journey was made on three engines. He reported Flak ship at position 5750N 0845E but was not worried by it.
2. F/O Passmore on Flank 7 was unsucessful, and returned to base with full load. His radar equipment fused while he was crossing Norwegian coast, and he was unable to have this assistance of the Eureca beacon. Low cloud in area in which he was searching for his DZ also hampered him. He reported no enimy activity of any kind.
AIR-27-1154-42 p9/10
Siste sleppet i Halldalen kom 23. februar 1945. Denne natta var det sterk vind, og containerane og fallskjermane vart hangande i furutoppane. Sleppgjengen fekk ein hard jobb med å få rydda opp før dagslyset kom. I blant gjekk containerane i stykke, og då vart det ekstra arbeid. Innhaldet vart spreidd omkring, heldigvis vart ingen råka.
Denne gongen var det nære på gått gale: Gunnar Slåtto og Sverre Åker tok på heimveg i femtida om morgonen, for dei skulle vera på arbeid klokka ni. På vegen møtte dei ein kar på ski, og det var ikkje berre så behageleg heldigvis viste det seg å vera Svein Flatåker. Han var gruppeføraren deira, og såleis godt kjent med kva som gjekk føre seg.
Men det dei først fekk greie på seinare var at ei gruppe SS-soldatar den morgonen var på tur innover i same området. SS-so!datane budde på Ustedalen hotell, og Erling Hagen, ein av våre som var hotellgut der, hadde fått i oppdrag å følgje med i kva som gjekk for seg til ei kvar tid. Denne morgonen kom han over eit brev som fortalde at S.S. gruppa skulle ta seg over mot Eilevstølen og vidare innover åsen. Var det slik at flysleppet var oppdaga?
Ola Flatåker d.y., som var ein sprek skiløpar, fekk beskjed om å dra til Halldalen og varsle om kva som kunne vera i vente. Det vart oppbrot, og kursen vart sett mot Kvisla og over til Slettemostølane bak Vedalen. Lars Lid bar med seg ei ammunisjonskasse som vog om lag 70 kilo. «Du hoppar ikkje høgt når du har denne på ryggen», sa han! Andre hadde fleire hundre kilo på kjelkane, og det vart eit svare slit. Slåtto og Aker var heldige. Medan tyskarane gjekk over Geilobrua og tok løypa opp mot Eilivstølen, tok dei ei løype ned mot Lauvrudbrua. Slåtto hadde teke med seg ein fallskjerm i sekken, så dei ville vore temmeleg ille ute om dei hadde møtt den tyske troppen!
Syver Pukerud dreiv snarefangst oppe i åsen, og han tok tyskarane med seg. Dei gjekk innover høgda mellom Skurdalen og Halldalen, og var såleis i god avstand frå slepplassen. Til slutt svinga dei ned i Skurdalen. Der møtte dei ein som kjende Pukerud og kunne oppgje namnet på sivilpersonen. Først då slapp Syver fri.
I ettertid veit ein at det var ein rutinemessig manøver tyskarane var ute på, men det kunne vorte skjebnesvangert for mange om uhellet hadde vore ute.
Se mere i "Krigsåra 1940-1945 i Hol "
Til Sted
Tittel | Lenke |
---|---|
HALLDALSVANN | Se mer |
Fra Base
Tittel | Lenke |
---|---|
RAF Great Dunmow | Se mer |
Deltakere
Navn | Lenke |
---|---|
F/O Bickford C J | Se mer |
F/O Passmore R G N | Se mer |
Fremdrift
Navn | Lenke |
---|---|
Short Stirling IV EF244 G5-S ✬ ✝ | Se mer |
Short Stirling IV EF264 G5/L9-O ✬ | Se mer |
Galleri
Nyttige lenker
Tittel | Lenke |
---|---|
Krigsåra 1940-1945 i Hol | Se mer |